Friday, November 2, 2012

Facebook Now Lets Brands Target Posts By Age, Gender

الفيسبوك الآن دعونا العلامات التجارية المستهدفة السؤال بحسب السن والجنس




Facebook on Friday announced new options for brand Pages to target their posts.
While previously Page admins could only target by language and location, the company has added new options, including
 

Gender

Interested In

Relationship Status

Education

Workplace

A facebook rep gave the following example of how a marketer might use the new option: “Say you want to target an audience for a back-to-school campaign. You can drill down to college kids 18 to 21, so your post will be seen more by that age group.”


The new capability comes a few weeks after Twitter made it possible for marketers to send targeted tweets based on location, devices and platform.


Below are a couple of images of how the option appears for brand Page administrators
:
Facebook Lets Brands Target Posts


 
أعلن الفيسبوك يوم الجمعة خيارات جديدة لصفحات العلامة التجارية لاستهداف مواقعهم.
بينما مدراء الصفحة سابقا قد تستهدف فقط اللغة والموقع الجغرافي، وأضافت الشركة خيارات جديدة، بما في ذلك
 

جنس
المهتمة في
الحالة الاجتماعية
تعليم
مكان العمل
وقدم مندوب الفيسبوك المثال التالي كيف يمكن لتسويق قد تستخدم خيار جديد: "قل تريد استهداف جمهور لحملة العودة إلى المدرسة. يمكنك النفاذ إلى الأسفل إلى طلاب الجامعات 18 إلى 21 بحيث سيتبين مشاركتك المزيد من تلك الفئة العمرية. "

القدرة الجديدة تأتي بعد أسابيع قليلة من تويتر جعلت من الممكن لالمسوقين لإرسال تويت المستهدفة بناء على الأجهزة والموقع ومنصة.

وفيما يلي بضعة صور لكيفية الخيار يبدو للمسؤولين العلامة التجارية صفحة